Libertatea iluziei

Un blog care sper să vă facă plăcere să-l citiţi din când în când.

Astăzi…

Posted by Marlo pe 29-01-2009

Azi am intrat într-un supermagazin (na, ca să nu zic supermarket!) să-mi iau ceva de mâncare. Mă rotesc eu ce mă rotesc pe acolo, indecis ce să iau, când observ zarvă mare la casă. Un grup de ţigănci echipate cu fuste, baticuri şi puradei, deci standard, erau cu gura mare pe vânzătoare. Mă apropii şi eu ca alţi curioşi:
– Făăăh, apăi dacă vroiam io, furam făh şi nu ştiai tu, [epitete+gestică+un set incert de blesteme (?)].
– Hai hai, scoate tot!
Vreo doi agenţi de pază destul de solizi şi nu prea amuzaţi încadrau scena, plus o mare parte din personalul magazinului, nici ei prea răbdători. Unul câte unul, apar produsele pe tejghea ascunse din diverse cotloane ale îmbrăcăminţii. Cel mai mult produse alimentare. Am dedus că se încercau provizii pentru zile negre.
După vreo 5 minute de dat din colţ în colţ, ţigăncile au ieşit nervoase foc cu blesteme care mai de care mai sofisticate. Nu cred că reuşiseră să păstreze din tot ce furaseră decât poate câteva pacheţele de gumă (dacă or fi luat aşa ceva).
Am continuat cumpărăturile şi când am terminat ce aveam de luat, mă apropii de una din case.
– Clienţi vechi? Întreb eu.
Nu m-a înţeles.
– „Doamnele” de mai de vreme, completez eu.
– Aaa, veniseră la furat. Tot împingeau coşurile la derută „Ia-l pe al meu, ba pe al meu”, să ne ameţească pe noi. Da’ nu în coş aveau ele „marfa„.
Şi încheie victorioasă:
– Le-am scuturat până au scos tot!
– Criza asta e mai rea decât am presupus dacă nu mai pot fura ţiganii de prin magazine.
A râs cu poftă şi ea, şi clienta din spate, dar eu glumeam doar pe jumătate. Mă gândeam, trecând peste amuzamentul şi satisfacţia scenei de mai devreme, oare unde îi poate duce disperarea pe unii la o adică? …
6 răspunsuri to “Astăzi…”

  1. jasmin said

    La „clientele astea vechi” nu cred ca-i vorba de disperare, ci de obisnuinta. Asta-i sursa lor de venit.

  2. jasmin said

    La „clientele astea vechi” nu cred ca-i vorba de disperare, ci de obisnuinta. Asta-i sursa lor de venit.

  3. Marlo said

    Asta nici nu contest. Sunt curios totuşi cum o să fie când o să fie din ce în ce mai greu de furat. Pe sistemul „scăderii” sursei de venit. 🙂

  4. thornofrose said

    Din punctul meu de vedere, ţiganii fură din obişnuinţă, nu neapărat că-i criză! Poate doar că acum sunt mai atenţi vânzătorii.. 😉

  5. thornofrose said

    :)) Acum văd că asta nu e numai părerea mea

  6. Marlo said

    Haha, ca un fel de tic nervos. Un-doi, am săltat o conservă. 😀
    Pe sistemul clepto. 😉

Lasă un răspuns

 
